ΙΔΡΥΜΑ ΓΙΑΝΝΗ ΤΣΑΡΟΥΧΗ - Το Σάββατο 14 Δεκεμβρίου 2019, τριάντα χρόνια μετά το θάνατο του ζωγράφου Γιάννη Τσαρούχη, εγκαινιάζεται στο Ίδρυμα Γιάννη Τσαρούχη στο Μαρούσι, η έκθεση με τον τίτλο «Eρριμμένες σκιές» που θα διαρκέσει μέχρι και την Κυριακή 15 Μαρτίου 2020. Η έκθεση πραγματοποιείται με τη χρηματοδότηση του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, ενώ την έκδοση του καταλόγου υποστήριξε αποκλειστικά η AlphaBank.
Στην έκθεση αυτή, παρουσιάζεται μέσα από έργα και σπουδές που ανήκουν στη συλλογή του Ιδρύματος καθώς και μέσα από γραπτές προσωπικές του μαρτυρίες, η μελέτη του καλλιτέχνη για το φως και ειδικά για τις ερριμμένες σκιές, με τις οποίες αρχίζει να ασχολείται τη δεκαετία του ΄50 δουλεύοντας τη σειρά έργων με τα καφενεία. Η μελέτη του αυτή αφορά τόσο τις ανθρώπινες μορφές που ζωγραφίζει όσο και όλα τα θέματα που προσεγγίζει καθώς και τις σκηνογραφίες του.
Αναφέρει χαρακτηριστικά για τη δουλειά του αυτή «…αυτό που ονομάζουν σήμερα αναγέννηση στη ζωγραφική μου, συνεχίζει με μαθηματική ακρίβεια την επανάσταση μου να είμαι κοντά στη ζωή. Δεν ενδιαφέρομαι για επαίνους παλαιών πολεμιστών. Η ομοιότης των έργων μου με την αναγέννηση, είναι και ηθελημένη και συμπτωματική (...) Είχα πολλούς δασκάλους και είδα πολλές εκθέσεις και μουσεία.Έμαθα πολλά από πολλούς, όμως θα ήμουν ένα τίποτα αν δεν είχα δει μικρό παιδί το εξαίσιο φως του Πειραιώς.»
Στο πλαίσιο της έκθεσης προγραμματίζονται ξεναγήσεις, εκπαιδευτικά προγράμματα για σχολεία και δράσεις για παιδιά και έφηβους που θα ανακοινωθούν το επόμενο διάστημα. Για περαιτέρω πληροφορίες και δηλώσεις συμμετοχής επικοινωνήστε στα τηλέφωνα του Μουσείου.
Επιμέλεια έκθεσης: Νίκη Γρυπάρη
Εγκαίνια Σάββατο 14.12.2019, openhouse από τις 11.00 έως τις 22.00 | Διάρκεια 14 . 12.2019 – 16.3.2020 | Ωράριο λειτουργίας: Δευτέρα – Παρασκευή 9.00- 14.00 / Σάββατο – Κυριακή 10.00 – 15.00
«…τόσα χρόνια έχω μάθει πως το φως πρέπει να έρχεται και στους πίνακες και στη σκηνογραφία από αριστερά για να πέφτει η σκιά του χεριού στο χαρτί απ’ τη μεριά που δεν έχει γίνει ακόμα τίποτε και να μην εμποδίζει έτσι το προχώρημα της εικόνας. Με τέτοια μικροπράγματα , όπως θα έλεγαν μερικοί ικανότατοι ζωγράφοι, η εικόνα γίνεται παράξενα γοητευτική. Η ερριμμένη σκιά που ξεκινά απ’ το σαγόνι της Υπεραγίας Θεοτόκου φτάνει ως τα εδάφη αυτονών που πιστεύουν στη γοητεία. Έτσι αποκαλύφθηκε κάποτε σε μένα αυτός ο ερωτικός νόμος της ζωγραφικής ένα απόγευμα που ζωγράφιζα μια κόρη.»
Γιάννης Τσαρούχης, από τον κατάλογο της παράστασης «Φαίδρα», του Γιάννη Ρίτσου, 1987